Wild Thing Crew

Sailing Team

Nieuws-Blog Post New Entry

Iedereen kan reageren op deze blog  door  'comment' te gebruiken

view:  full / summary

Nazicht reddingsvesten

Posted by Erik on December 11, 2014 at 6:40 PM Comments comments (0)

Al de reddingsvesten nog eens opgeblazen op nazien van lekken, groene zegels, werkend fluitje, en nawegen van de ampule (139gr). Een van de 6 reddingsvesten blijkt lek, op de hoogte van een vouw te midden een verkleurd plekje. De lek is waarschijnlijk ontstaan door wrijving met het rode omhulsel. De 4 oudere reddingsvesten van het merk Bestimo doen het nog steeds uitstekend, maar 1 van de 2 nieuwere Plastimo reddingsvesten is dit lek en gaan we dus niet meer gebruiken.

Het loont d...

Goofy dec 2014

Posted by Erik on December 11, 2014 at 5:50 AM Comments comments (0)

8 ste plaats op 40 deelnemers in ongemeten > 10 meter. Geen slecht resultaat ondanks de tactische missers.

Overall uitslag zover, staan we eveneens op een 8ste Plaats.

Volgende week is het Kerstrace (een achtervolgingsrace) waar we steeds weer gans achteraan moeten starten volgens een onbegrijpelijk mysterieuse handicap berekening. De kans om vooraan te eindigen is dan ook onmogelijk, we nemen dan ook enkel deel omdat het een extra winterwedstrijdje is.

Charity Cup 2014

Posted by Matthieu on July 7, 2014 at 12:20 PM Comments comments (0)

Zaterdag zorgt een gemiste start dat we pas 2e in reële tijd de eindmeet halen. Gelukkig worden we wel 1e in gecompenseerde tijd.

Zondag doen we het beter; een goede start zorgt ervoor dat we als eerste de eindmeet halen in reële tijd (eerste line honors voor Wild Thing !!). In gecompenseerde tijd worden we ook eerste.

Wild Thing wint dit jaar dus de Charity Cup in zijn classe.

Volledige uitslagen:

Goofies 2013 - 2014

Posted by Matthieu on July 7, 2014 at 12:15 PM Comments comments (0)

Mooie resultaten vooral de laatste Goofies waar we respectievelijk 3,2 en 2e plaats konden bemachtigen wat ons een verdienstelijke 5e plaats Overall geeft.

Volledige resultaten op: http/www.wsvnb.nl/modules/smartsection/item.php?itemid=584

Schelderegatta 2013

Posted by Erik on June 9, 2013 at 3:55 AM Comments comments (0)

Gisteren 9 juni 2013 was Wild Thing Crew uitgenodigd door Filip om de Schelderegatta 2013 mee te zeilen. Je vond dus de -bijna volledige- Wild Thing Crew op PRUTS,  een Egeyat 40 . Uitslag nog niet gekend, wat in deze tijd van on-line en 'instant' informatie bizar is.

Achteraf gezellig etentje in De Burgerij vlakbij 't MAS, met een fantastisch zomerweertje, Zalig.

Goofy 7, 7 apr 2012

Posted by Erik on April 8, 2012 at 7:15 AM Comments comments (0)

Laatste race van het winterseizoen en we zijn gekomen om de 9de plaats te verdedigen. Met de noorderwind zou er veel halve wind gezeild worden, en dat was in de baan door Goofen uitgezet dan ook niet anders, Toch gingen we even de Hammen in en door de 2 lusssen tussen R19 en R30 hadden we een aantal kruisrakken.

Ondanks een lichte onderbemanning (4 ipv de ideale 5 bemannning) lukt het ons aardig om bij de kruisrakken bij te blijven. In halve wind aan 12 knopen, schiet het...

Training 17 mrt,2012

Posted by Erik on April 8, 2012 at 7:10 AM Comments comments (0)

De bemanning laat verstek gaan door ziekte, vakantie, en nog van dat flauw gedoe. Ik dus alleen naar Colijnsplaat om WT te vertegenwoordigen en monter aan op Fast One van Guy en vrouwlief.

Heb dan achteraf -voor de ganse crew- de sliptongetjes à volonté verorberd. De ontbrekende WT crew  had ongelijk, want die sliptongetjes van Kees zijn overheerlijk.

Erik

Goofy 6, 3 mrt 2012

Posted by Erik on March 4, 2012 at 10:45 AM Comments comments (0)

Eindelijk nog eens een Goofy zonder extreem weerbeeld. Het was deze keer een echt lenteweertje, dus uitstekend zeilweer met een ruimende wind van  ZW naar W. De Goofen lieten een plaatje rond varen met een aantal lussen in, vertrek naar het Oosten (dus richting brug)De banen, rood voor ORC1, blauw voor ORC2-5 en groot ongemeten

Promotie film 2012 Zeeuws jaar van het Water

Posted by Erik on January 10, 2012 at 5:25 PM Comments comments (0)

De bemanning van Wild Thing heeft traditioneel steeds een YouTube filmpje klaar na de Goofy wedstrijden. Dit beeldmateriaal is is ook een aantal mensen opgevallen. In opdracht van de provincie Zeeland, heeft Joost Pieters van Delta Water Award  fragmenten opgenomen in een clip 'Jaar van het water'.

Veel kijkplezier op http://www.youtube.com/watch?v=rwAt-3cnBZo&context=C3d...

Goofy 4, 7 jan 2012

Posted by Erik on January 10, 2012 at 4:55 PM Comments comments (0)

En dit is dan de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar. En hierbij tevens onze beste zeilwensen aan de winterzeilers.

Na de brokken van vorige wedstrijd met de topping lift en deslippende  buitenboordmotor schroef, is Wild Thing weer in orde en staan we te popelen om van start te gaan. Er staat iets meer wind dan voorspeld, maar besluiten toch om met vol tuig te zeilen. We reven dus niet want we zijn met 6 vandaag, moet kunnen. Blijkbaar staat onze klok niet juist want we zijn ...

Kerstrace 17 dec 2011

Posted by Erik on January 10, 2012 at 3:30 PM Comments comments (0)

Laatste wedstrijd van het jaar en....we zijn met te weinig bemanning. Een oproep op clubracer heeft niet het gewenste resultaat dus doen we het maar met 3.

Er staat redelijk wind bij tegenstroom, en dit geeft een te grote golfslag voor Wild Thing en slechts met 3 bemanning.... tja dit wordt moeilijk om aan de wind snelheid te houden. Maar geen erg, veilig zal het wel zijn want Matthieu heeft voor een rescue team gezorgd tijdens de Kerstrace.

Volgens traditie is de ...

Nazicht reddingsvesten

Posted by Erik on December 11, 2011 at 6:40 PM Comments comments (0)

Wat doe je op een weekend als er geen Goofies, training of kerstrace is ? Dan kijk je bijvoorbeeld eens na of de reddingsvesten nog wel veilig zijn.

Even de vest openritsen, ampule eruithalen en nawegen of dit wel 139 gr is, de manuele hendel uitproberen, de groene veiligheidsindicators checken, noodfluitje uitproberen, en uiteraard de reddingsvest opblazen en checken of deze na een paar uur nog steeds op spanning staat.

Goofies dec 2011

Posted by Erik on December 4, 2011 at 11:50 AM Comments comments (0)

We zijn er terug ....  met wat gène merk ik dat het laatste bericht alweer dateert van juni. Dus dringend tijd om de draad terug op te nemen.

Dus even in telegram stijl

Goofy 1 : 10de plaats, Antwerp Race voor de eerste keer meegedaan, Goofy 2 : vrij vlug anker uitgegooid en toch nog de startlijn overschreden voordat de wedstrijd werd afgelast

Goofy3 : We verkiezen te reven en de kleine fok te zetten, kwestie van voorzichtig te zijn met deze rukwinden. Goede star...

13 juni

Posted by Erik on June 15, 2011 at 2:08 AM Comments comments (0)

Een verlengd weekend, dus grote kans dat er op één van die dagen gezeild word. Pinkstermaandag was de uitverkoren dag voor onze gast Jan. Samen met Thierry en Matthieu is er voldoende bemanning om met een ZW 3-4 Bft  (met wat windstoten tot 5 Bft) te zeilen. Bij aankomst zien we iounda (als ik het mij goed kan herinneren) van Ed Balke liggen, en krijgen we een rondleiding  op deze klassieker ontworpen door Johan Anker in 1914. Prachtig.

Tijd voor ...

Twilightrace 1 juni

Posted by Erik on June 7, 2011 at 2:31 PM Comments comments (0)

Eerste keer meegezeild met de Twilightrace. Op een relatief kleine driehoek voor de startlijn verdringen 34 boten om als eerste te starten. Het is tij mee,  we kunnen niet uitwijken wegens te druk en zijn te vroeg de lijn over. We draaien onmiddellijk terug en prijzen ons gelukkig want een paar seconden later wordt het blauw gele driehoekje gehesen (algemene terugroep)  wegens valse start. We wringen ons een tweede keer naar de startlijn op enkele decimeters afstand v...

Charity Cup, 29 mei 2011

Posted by Erik on May 29, 2011 at 3:12 PM Comments comments (1)

Veel te vroeg op weg want de start is vandaag een uur vroeger dan gisteren. Dat is dus 5.30u opstaan want we hebben ook nog even nodig om de helmstok 'voorlopig' te herstellen. Die was gisteren afgebroken, met een bijna MoB tot gevolg. Op een halfuur is dit hersteld door onze meester klusser aan boord. Zo goed als nieuw? Neen dat wordt een nieuwe helmstok laten maken, maar voorlopig is dit voldoende om de race te beginnen.

Gisteren waren we wat overpowered, dus we zetten vanda...

Charity Cup Goese Sas, 28 mei

Posted by Erik on May 29, 2011 at 12:14 PM Comments comments (0)

Sail4Charity organiseert voor de 5e keer de Charity Cup op de Oosterschelde. Deze keer ten behoeve van Stichting Leef Je Droom! Stichting Leef Je Droom beoogt: het zeilen van meerdaagse wedstrijd- of prestatietochten met jongeren met een levensbeperkende hart- en vaatziekte.

Het beloofde een mooie wedstrijd te worden met een 14-15 kn ZW met wat windstoten. Start was niet met het gebruikelijk startschip en was wat rommelig. Zonder marifoon is het idd moeilijk op te hoogte te zijn. De te ...

delivery Goese Sas, 27 mei 2011

Posted by Erik on May 27, 2011 at 8:43 PM Comments comments (0)

Om het weekend van 28-29 mei de Sail4charity te zeilen, brengen Erik en Dominique WT naar het Goese Sas. Afspraak in Goese Sas  en met één van de wagens verder naar Colijnsplaat. We zijn er al om 16.30u en dat is iets te vroeg, want we willen met laag tij van 18.30u de brug onderdoor. Dus tijd om nog iets te drinken, en aangezien we in al die jaren dat we reeds in Colijnsplaat komen nog nooit in het café van de vismijn zijn geweest stappen we daar dus b...

21 mei, knutseldag

Posted by Erik on May 21, 2011 at 5:24 PM Comments comments (0)

Voornemen voor vandaag : de nieuwe op maat gemaakte opbergzakken in de gangboord plaatsen. Matthieu (en vooral Vinciane :))  hebben prachtig werk verricht met deze opbergzakken.  Ze staan nu te pronken op WT.  De wind was voorspeld om in de late namiddag af te zwakken, dus profiteren we (Matthieu en ik) even om het water op te gaan.  De autopiloot werkt echter niet mee, hij werkt helemaal niet. Als echte doe-het-zelvers gooien we de Simrad even open en herstellen...

zo 1 mei, kleine spi test

Posted by Erik on April 28, 2011 at 3:52 PM Comments comments (0)

zondag 1 mei om 11 uur afspraak in Colijnsplaat

Matthieu, Dominique en Erik met gasten Luc, Thierry en Marloes

Als het gaat, proberen we een kleine spi uit of deze past op WT en of geschikt is tijdens wedstrijdzeilen.  Het was een perfecte dag, zonnig, warm, 15 knopen wind ideaal weer om de vernieuwde onderlijk strekker te testen en de nieuwe spi uit te proberen. Echter .... de buitenboord motor startte niet. Zonder motor is het met een Oostelijke wind niet mogelijk om op zei...